نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به معرفی نرم افزارهای حسابداری شایگان سیستم می پردازد.
نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به معرفی نرم افزارهای حسابداری شایگان سیستم می پردازد.

نرم افزار حقوق دستمزد

در این مقاله به توضیحات برگه شغلی در فرم مشخصات پرسنل پرداخته می‌شود. با انتخاب فرم شغلی پس از انتخاب زیرمنوی فردی از منوی اطلاعات پایه > اطلاعات پرسنل و واردکردن مشخصات فردی و یا انتخاب یک کد پرسنل امکان ورود اطلاعات شغلی پرسنل به شما داده می‌شود.

فرم مشخصات شغلی در اطلاعات پایه پرسنل

پس از ورود اطلاعات شغلی و فشردن کلید ذخیره پیغام زیر در صفحه ظاهر می‌شود:

 «آیا اطلاعات شغلی را بایگانی می‌نمایید؟ (بلی / خیر)»

هرگونه تغییر اطلاعات با عنوان حکم جدید ذخیره می‌شود و درصورتی‌که پاسخ خیر داده شود اطلاعات فعلی ذخیره نمی‌شود.

راجع به بعضی از موارد مورد نیاز برای تکمیل اطلاعات شغلی که نیاز به ارائه اطلاعات بیشتری می‌باشد در زیر توضیح داده‌شده است:

شماره شناسنامه کار: درصورتی‌که پرسنل دارای شناسنامه کار باشد شماره شناسنامه کار پرسنل در این قسمت درج می‌شود.

تاریخ استخدام: این خانه در مواردی همچون فرم ورود اطلاعات کارکرد ماهیانه، محاسبه حقوق و مالیات آن و … کنترل می‌گردد؛ بنابراین ضروری است که تاریخ استخدام صحیح وارد شود.

وضعیت اشتغال: این خانه دارای سه انتخاب شاغل، مستعفی و معلق می‌باشد. در معرفی پرسنل جدید از مورد شاغل استفاده می‌گردد، درصورتی‌که نیاز باشد پرسنل از محاسبات، گزارشات و لیست‌ها به صورت موقت خارج گردد از مورد معلق این خانه استفاده می‌گردد و درصورتی‌که نیاز باشد پرسنل از محاسبات، گزارشات و لیست‌ها به‌صورت دائم خارج گردد از مورد مستعفی این خانه استفاده می‌گردد. قابل ذکر است، جهت حذف یک پرسنل از کل نرم ‌افزار حقوق دستمزد، بایستی ابتدا وضعیت اشتغال وی را به مستعفی تبدیل نمود.

محل کار: این خانه جهت دسته‌بندی کلی محل کاری پرسنل در نظر گرفته شده است. برای نمونه می‌توان دسته‌بندی به‌صورت کارخانه، دفتر مرکزی، دفتر فروش و … را ملاک عمل قرارداد. از این دسته‌بندی در تمامی فعالیت‌ها (ورود اطلاعات، محاسبات، گزارشات، لیست‌های بیمه، مالیات و …) استفاده می‌گردد. فهرست محل کار می‌تواند قبلاً از قسمت تنظیمات تکمیل و یا اصلاح‌شده باشد.

 

ادامه مطلب ...

نرم افزار حقوق دستمزد

عیدی

در نرم افزار حقوق دستمزد در پایان هر سال جهت محاسبه عیدی و پاداش سالیانه و انطباق نتایج آن با خواست‌ها و نیازها، استفاده از امکانات این انتخاب ضروری می‌باشد. برای وارد نمودن اطلاعات عیدی می‌توانید از طریق تنظیمات> استانداردها> عیدی، پارامترهای مربوط به این قسمت را که شامل ضریب عیدی، سقف عیدی، بیمه عیدی و ... را تنظیم نمود.

فرم عیدی در استانداردها

 

همچنین می‌توان تأثیر روزهای کسر کار، غیبت، استراحت را روی فایل عیدی اعمال کرد.

بعد از تنظیمات عیدی از طریق منوی عملیات روزانه > عیدی، فرم مربوط به این قسمت باز می‌شود. در شکل زیر می‌توانید فرم مربوطه را مشاهده کنید.

فرم عیدی در عملیات روزانه

پس از ظاهر شدن این فرم کاربر می‌تواند روی ردیف‌های جدول درون فرم و با استفاده از کلیدهای مکان‌نما، حرکت نماید. زمانی که استفاده‌کننده روی ردیف پرسنل مورد نظر خود کلید (Enter) را فشار دهد، راهنمای انتخاب روی خانه روز کارکرد قرار می‌گیرد. در این خانه مجموع روزهای کارکرد واقعی پرسنل (تا زمان تشکیل فایل عیدی) بعلاوه تعداد روزهای باقیمانده سال نمایش داده می‌شود. پس از اصلاح تائید مقدار درون خانه و فشردن کلید (Enter) مکان‌نما به خانه ضریب عیدی (برای نمونه ضریب 2 یعنی دو ماه حقوق و ضریب 5/1 یعنی یک ماه و نیم حقوق) منتقل می‌شود.

به‌منظور انجام تعدیل مالیاتی و محاسبه مالیات مجموع در پایان سال، تأثیر مبالغ عیدی الزامی است؛ ولی از آنجائیکه برای این امر تا پایان سال و محاسبه حقوق اسفند ماه فرصت می‌باشد می‌توان تنها در زمانی که محاسبات عیدی قطعی شده باشد کار تعدیل را انجام داد. بدین منظور از قسمت اثر دادن عیدی استفاده می‌شود. درصورتی‌که پس از تأثیر دادن نتایج محاسبه عیدی روی فایل اصلی، اصلاح محاسبات الزامی باشد، می‌توان با استفاده از امکان برگشت عیدی، اثرات موجود روی فایل اصلی را برگشت داد.

 

نرم افزار حقوق دستمزد

نرم افزار حقوق دستمزد به نرم افزاری می‌گویند که عملیات تعریف و محاسبه حقوق دستمزد کارکنان که به صورت دستی انجام می‌شود را به صورت اتوماتیک و سیستمی انجام می‌دهد. در نرم افزار حقوق دستمزد کاربران می‌توانند اطلاعات کامل افراد را همانند اطلاعات فردی و شغلی، پس‌انداز، پایه حقوق و ... را تعریف نمایید. همچنین در این برنامه می‌توانید اطلاعاتی را که در مورد پرسنل به صورت روزانه اتفاق می‌افتند را در برنامه ثبت نمایید. از جمله این موارد می‌توان به ماموریت، توبیخ، مرخصی و اطلاعات اضافی دیگر اشاره نمود. در نرم افزار حقوق دستمزد می‌توانید حقوق پرسنل را محاسبه نموده و فیش حقوقی آن‌ها را تهیه نمایید و بر اساس فرم‌های سازمان تامین اجتماعی و دارایی لیست بیمه، مالیات و حقوق را تهیه نمایید. پس از محاسبه  لازم به ذکر است در نرم افزار حقوق دستمزد تهیه فایل مالیات بر حقوق طبق فرمت جدید از سال 96 قابل تهیه است. نرم افزار حقوق دستمزد شایگان سیستم، اطلاعات را در دوره‌های مالی متعددی نگه می‌دارد. در این برنامه می‌توان برای کاربران مختلف سطوح دسترسی تعیین نمود و کاربران را در گروه‌های کاری مختلف قرار داد. همچنین اطلاعات در نرم افزار حقوق دستمزد قابلیت بکاپ‌گیری اتوماتیک وجود دارد. برای واردکردن کارکرد پرسنل در نرم افزار حقوق دستمزد از دستگاه‌های کارت ساعت زنی، فرمت‌های مشخصی تعریف شده است که می‌توانید طبق این فرمت‌ها، ارتباط بین نرم افزار حقوق دستمزد و دستگاه‌های ساعت زنی را برقرار نمایید.

نرم افزار حقوق دستمزد 

ادامه مطلب ...

نرم افزار حقوق دستمزد

در این مقاله به توضیحات برگه شغلی در فرم مشخصات پرسنل پرداخته می‌شود. با انتخاب فرم شغلی پس از انتخاب زیرمنوی فردی از منوی اطلاعات پایه > اطلاعات پرسنل و واردکردن مشخصات فردی و یا انتخاب یک کد پرسنل امکان ورود اطلاعات شغلی پرسنل به شما داده می‌شود.

فرم مشخصات شغلی در اطلاعات پایه پرسنل

 

ادامه مطلب ...

نرم افزار حسابداری

نرم افزار حسابداری به نرم افزاری می‌گویند که قابلیت ثبت سیستمی حساب‌ها و اسناد حسابداری مجموعه‌ها را داشته باشد. با استفاده از نرم افزار حسابداری می‌توان مدیریت امور مالی و حسابداری یک مجموعه را انجام داد. امور مالی، حسابداری، انبارداری، دریافت و پرداخت، خرید و فروش، دفتر چک و دفتر قسط از مهم‌ترین این کارکرد می‌باشند.

درگذشته حسابداران مجبور بودند برای ثبت کارهای حسابداری آن‌ها را در دفاتر ثبت کنند و تمامی مدارک خود را در دفتر روزنامه و دفتر کل داشته باشند و گزارش‌گیری برای آن‌ها امری دشوار ‌بوده است. اما امروزه با پیدایش و توسعه نرم افزارهای حسابداری، مدیریت و گزارش‌گیری این امور بسیار ساده و کاربردی شده است.

با استفاده از نرم افزار حسابداری شما می‌توانید حساب‌های خود را در سیستم تعریف نمایید و اطلاعات جزیی آن را همانند مشخصات اسم و تلفن و کد ملی و ... را تکمیل نمایید. همچنین برای کالاهای خود گروه‌بندی نموده و اطلاعات آن‌ها را در سیستم داشته باشید. یکی از امکانات نرم افزار حسابداری شایگان سیستم سه سطحی بودن گروه‌بندی کالاها می‌باشد که در نرم افزار پخش مویرگی می‌توان به صورت نامحدود این گروه‌بندی را انجام داد. پس از تعاریف ابتدایی در سیستم همانند تعریف اطلاعات پایه شرکت، حساب‌ها، کالاها و ... می‌توان عملیات روزانه را با سیستم انجام داد. این عملیات شامل فاکتور خرید و فروش، پیش فاکتور، ثبت سند حسابداری، دریافت و پرداخت، ثبت چک‌های دریافتی و پرداختی و ... می‌باشد.

نرم افزار حسابداری

 

ادامه مطلب ...