قبل از شروع کسب و کار، باید اهداف نهایی خود را تعریف کنید. آیا این کسب و کار یک تعهد نیمه وقت است که شما در زمان فراغت خود در خانه به آن می پردازید یا میخواهید تمام وقت کار کنید؟ اهداف شما تعیین می کند که چگونه کار خود را اجرا کنید.
با تعیین هدف می توانید مشخص کنید که آیا نیاز به گذراندن دوره برای شما ضروری است یا خیر.
در حالت کلی کلاس های مدیریت به شما کمک می کند تا ویژگی های در حال اجرا یک کسب و کار را یاد بگیرید.
کلاس های مالی و حسابداری به شما کمک خواهد کرد که سوابق مالی خود را شناسایی و تراکنشات مالی خود را مدیریت کنید. همچنین می توانید حسابداری را استخدام کنید تا امور مالی مربوط به کسب و کارتان را مدیریت کند. نرم افزار حسابداری حسابگر با امکانات یکپارچه خود می تواند پاسخگوی نیازهای شما برای مدیریت کلیه امور حسابداری، انبارداری، خرید و فروش، خزانه داری و... باشد. کار با این برنامه ساده است و با تهیه نرم افزار حسابگر شما می تواند دو جلسه آموزش رایگان نیز داشته باشید.
کلاس های طراحی گرافیک می تواند به شما در ایجاد تبلیغات بصری کمک کند. در غیر این صورت، اگر میخواهید تبلیغات تصویری را انجام دهید، یک طراح باید استخدام کنید، که احتمالا هزینه قابل توجهی خواهد داشت.
برای معرفی کارتان از تبلیغات استفاده کنید. تبلیغات یک صنعت پویا است، بنابراین اگر می خواهید در این زمینه موفقیت باشید، باید با تمام تحولات این صنعت ارتباط برقرار کنید.
در هنگام شروع یک طرح برای کسب و کار خود تهیه کنید، باید برنامه های کوتاه و بلند مدت خود را در برخی موارد طراحی کنید. به عنوان مثال این مهم است که شما قصد دریافت وام دارید و یا برای شروع سرمایه گذار دارید. برای دریافت وام از بانک و یا جذب سرمایه گذار آن ها باید شرح کسب و کار شما که قرار است چکاری را انجام دهید و چه نوع خدماتی را ارائه دهید، بخوبی بدانند.
برای آژانس تبلیغاتی شما، طرح کسب و کار شما حداقل باید موارد زیر را شامل شود:
یک پیش بینی برای سودآوری شرکت خود داشته باشید. سرمایه گذاران می خواهند بدانند که از کسب و کار شما چه مقدار سود خواهند برد. برای این کار می توانید از یک حسابدار استفاده کنید تا به شما کمک کند تا یک چشم انداز کوتاه و بلند مدت برای درآمد خود داشته باشید.
نرم افزار حسابداری
شما باید بدانید که پول شما به چه صورت خواهد بود. شامل تمام هزینه هایی که شما متحمل شده اید، و همچنین هزینه هایی که در هنگام ایجاد شرکت پیش بینی می کنید. به عنوان مثال ممکن است چند ماه طول بکشد تا سود خود را از کسب و کارتان به ارمغان بیاورد، بنابراین مطمئن شوید که سرمایه لازم را داشته باشید.
رزومه کاری شما سبب افزایش فروش شما می شود بنابراین نمونه کارهای خود را کنار هم قرار دهید. اکثر کسانی که می خواهند یک کسب و کار را شروع کنند در ابتدا به صورت کارمند در آن زمینه کار کرده اند و اکنون می خواهند صاحب کسب و کار باشند. در صورتی که این مورد باشد، شما باید کارهای زیادی را برای قرار دادن در رزومه خود داشته باشید. اگر شما در این زمینه کار نکرده اید، ساخت یک رزومه کار باید اولویت اول شما باشد. هر شغل کوچکی را که می توانید به رزومه خود اضافه کنید.
اگر شما به طور کامل با کسب و کارتان آشنا نیستید، بهتر است که در ابتدا کار خود را به عنوان یک کارمند شروع کنید. این به شما برای شروع کسب و کار تجربه و اعتبار می بخشد.
ساخت یک وب سایت برای کسب و کارتان را در برنامه تان قرار دهید اطمینان حاصل کنید که یک وبسایت عالی ایجاد کده اید که جزئیات کار شما را مشخص می کند و شامل اطلاعات تماس و هر چیزی که مشتریان بالقوه شما باید بدانند، است. وب سایت خود را به روز نگه دارید چرا که یک وبسایت قدیمی، غیر حرفه ای به نظر می رسد و کسب و کار شما را غیر قابل اعتماد می سازد.
برای استخدام کارکنان باید توجه داشته باشید که اگر کسب و کار شما بسیار کوچک است و چند وظیفه را خودتان می توانید انجام دهید کسب و کارتان را به تنهایی یا با یک تیم کوچک شروع کنید. اگر می خواهید مجموعه ای از خدمات را ارائه دهید، به کارکنان بیشتری نیاز خواهید داشت.
در مقاله قبل درباره تخفیفات کلی در فاکتورها توضیح داده شد در ادامه آن مقاله در اینجا به بررسی تخفیفات بر اساس ردیف کالاها در نرم افزار پخش مویرگی شرکت شایگان سیستم می پردازیم و در ادامه پارامترهای تخفیف و سیاستهای فروش توضیح داده می شود.
این امکان تعریف تخفیفات ردیفی کالا بر اساس حجم فروش و مبلغ ردیفی کالا و... را فراهم میآورد که برای سهولت کار و تعریف قوانین میتوان از منوی «نمایش در فرم» استفاده نمود.
شرح ردیف: توضیح مربوط به قانون درجشده را میتوان وارد نمود.
از تاریخ فاکتور تا تاریخ فاکتور: برای تعیین یک بازه زمانی برای اعمال قوانین مورد استفاده قرار میگیرد که در صورت خالی بودن هیچگونه بازه زمانی در نظر گرفته نخواهد شد.
کد کالا: قانون تخفیف فقط برای یک کالا در نظر گرفته میشود.
کد گروه کالا: قانون تخفیف برای گروه کالای مورد نظر اعمال میگردد.
کد گروه اصلی کالا: قانون تخفیف برای گروه اصلی کالای مورد نظر اعمال میگردد.
شمارهحساب: قانون تخفیف برای مشتری مورد نظر اعمال میگردد.
کد حساب معین: میتوان شرایط قانون را برای یک گروه معین حساب وارد نمود.
شمارهحساب کل: میتوان شرایط قانون را برای یک گروه کل حساب وارد نمود.
کد نماینده: قوانین تحت شرایطی اعمال میگردد که نماینده فاکتور، نماینده انتخابی باشد.
شماره انبار: تخفیف برای کالایی درج میگردد که انبار خروجی کالا انبار مندرج در این بخش باشد.
شماره مرکز هزینه: در صورت یکسان بودن مرکز هزینه فاکتور با بخش مربوطه قانون اعمال میگردد.
نوع ردیف فاکتور: تحت شرایطی که از «نوع ردیف فاکتور» در قسمت جزییات ردیف فاکتور استفاده گردد، میتوان برای اعمال شرایط تخفیف ردیف از آن قسمت استفاده نمود.
مبلغ ردیف: درصورتیکه مبلغ ردیف از مبلغ وارده بیشتر باشد قانون اعمال میگردد.
مقدار ردیف: درصورتیکه مقدار ردیف از مقدار وارده بیشتر باشد قانون اعمال میگردد.
مسافت: تحت شرایطی که در «معرفی چارت حسابها - اطلاعات جزئی» در قسمت «مسافت» عددی وارد گردد و این عدد کمتر از یا مساوی با مسافت بخش مدیریت تخفیفات باشد، قانون اعمال میگردد.
درصد تخفیف: اگر شرایط فوق مساعد باشد درصد تخفیف واردشده در این قسمت در ردیف فاکتور اعمال میگردد.
مبلغ تخفیف: اگر شرایط فوق مساعد باشد مبلغ تخفیف واردشده در این قسمت در ردیف فاکتور اعمال میگردد.
فی ثابت: اگر شرایط فوق مساعد باشد فی واردشده در این قسمت در قسمت فی ردیف فاکتور اعمال میگردد.
پارامترهای تخفیفات و سیاستهای فروش
1. در صورت انتخاب، قوانین تعریفشده در«تخفیفات بر اساس ردیف کالاها» فعال خواهد شد.
2. در صورت انتخاب، قوانین تعریفشده در«تخفیفات بر اساس کل فاکتور» فعال خواهد شد.
3. در صورت انتخاب، قوانین را با لحاظکردن برگشت از فروش و مقدار خالص فروش اعمال خواهد نمود.
4. تحت شرایطی که یک کالا شامل بیش از یک قانون تخفیف باشد، در صورت تیکدار بودن فقط قانون اول اعمال میگردد در غیر این صورت تمامی قوانین با شرط قسمت بعدی اعمال خواهد شد.
5. در صورت عدم انتخاب شماره 4 و 5، تمامی قوانین بر روی فی ردیف اعمالشده و حاصل جمع آنها در فی کالا تاثیر میگذارد و اگر شماره 5 انتخاب شده باشد قوانین ردیفهای بعدی بر حسب نتیجه قانون قبلی بر روی فی ردیف فاکتور اعمال میشود.
جهت ثبت تخفیف طبق قوانین تعریفشده در مدیریت تخفیفات، در فاکتور فروش از دکمه « اعمال تخفیف» استفاده نمایید.
نرم افزار پخش مویرگی شرکت شایگان سیستم نرم افزاری جامع برای مدیریت فرایندهای توزیع و پخش است که دارای امکاناتی مانند حسابداری ، انبارداری ، مدیریت تخفیفات به مشتریان ، مدیریت پورسانت دریافت ، پرداخت ، دفترچک ، خرید و فروش ، برگشتی ها ، سفارشات و ... است. این نرم افزار امکان استفاده از برنامه Pocket Cyber را نیر فراهم می آورد.
در این مقاله به بررسی امکان مدیریت تخفیفات به مشتریان در این برنامه می پردازیم:
با توجه به امکان تعریف تخفیف بر اساس کل فاکتور و هر ردیف از فاکتور در بخش فاکتور ها می توان سیاست هایی نیز برای این دو بخش در نظر گرفت که از مسیر عملیات روزانه > مدیریت سیاست های فروش و تخفیفات > مدیریت تخفیفات، قابل دسترس می باشد.
تخفیفات بر اساس کل فاکتور
با توجه به سیاست های شرکت امکان تعریف تخفیفات کلی در فاکتور ها، بر اساس حجم فروش، مبلغ هر فاکتور و ... وجود دارد که برای سهولت کار و تعریف قوانین می توان از منوی «نمایش در فرم» استفاده نمود.
در ادامه تمامی بخش های این فرم توضیح داده می شود:
· تاریخ شروع و تاریخ خاتمه: برای تعیین یک بازه زمانی برای اعمال قوانین مورد استفاده قرار می گیرد.
· مقدار فروش تاکنون: مربوط به مقدار کل فروش به مشتری مورد نظر می باشد که اگر به مقدار وارده برسد تخفیف مورد نظر اعمال می گردد.
· مبلغ فروش تاکنون: مربوط به مبلغ کل فروش به مشتری مورد نظر می باشد که اگر به مبلغ وارده برسد تخفیف مورد نظر اعمال می گردد.
· شرح ردیف: شرح قانون مورد نظر در این قسمت وارد می گردد.
· شماره حساب: می توان شرایط قانون را برای یک نفر وارد نمود.
· شماره حساب معین: میتوان شرایط قانون را برای یک گروه معین حساب وارد نمود.
· شماره حساب کل: میتوان شرایط قانون را برای یک گروه کل حساب وارد نمود.
· کد نماینده: قوانین تحت شرایطی اعمال می گردد که نماینده فاکتور، نماینده مذکور در این بخش باشد.
· شماره مرکز هزینه: قوانین تحت شرایطی اعمال می گردد که مرکز هزینه فاکتور، مرکز هزینه درج شده در این بخش باشد.
· تعداد مجاز اجرای این قانون: در این قسمت اگر عدد صفر وارد شود قانون فوق هرگز اعمال نخواهد شد، اگر منفی یک (1-) وارد شود قانون مورد نظر همواره اعمال می گردد و اگر غیر از این عددی وارد شود به همان تعداد قانون اعمال خواهد شد.
· مبلغ فاکتور: در صورت رسیدن مبلغ فاکتور به عدد درج شده در این قسمت، تخفیف در فاکتور اعمال خواهد گردید.
· فعال: اگر این قسمت تیک داشته باشد قانون فوق اعمال می گردد در غیر این صورت قانون غیر فعال می گردد (این بخش به طور پیش فرض فعال می باشد.)
· مسافت: تحت شرایطی که در «معرفی چارت حسابها - اطلاعات جزئی» در قسمت «مسافت» عددی وارد گردد و این عدد کمتر از یا مساوی با مسافت بخش مدیریت تخفیفات باشد، قانون اعمال می گردد.
· درصد تخفیف: اگر شرایط فوق مساعد باشد درصد تخفیف وارد شده در این قسمت در فاکتور اعمال می گردد.
· مبلغ تخفیف: اگر شرایط فوق مساعد باشد مبلغ تخفیف وارد شده در این قسمت در فاکتور اعمال میگردد.