نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به معرفی نرم افزارهای حسابداری شایگان سیستم می پردازد.
نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

این وبلاگ به معرفی نرم افزارهای حسابداری شایگان سیستم می پردازد.

ارسال پیام کوتاه از طریق پنل پیامک در برنامه حسابگر


یکی از امکاناتی که در برنامه‌ی حسابگر نسخه‌ی 9 و بالاتر قرار داده شده است امکان ارسال پیام کوتاه از طریق پنل پیام کوتاه می‌باشد.

برای این کار می‌بایست ابتدا از سایت پیش‌فرض نسبت به تهیه یک پنل اقدام کنید. پس از ثبت نام و تهیه پنل، به شما یک شماره، نام کاربری و رمز عبور داده می‌شود.

برای برقراری ارتباط برنامه‌ی حسابگر با پنل مراحل زیر را طی کنید:

از منوی گزارشات > پیام کوتاه > ارسال پیام کوتاه  > (Web Service) تنظیمات پیام کوتاه را باز کنید.

در این مرحله از شما نام کاربری و رمز عبور کاربر   adminپرسیده می‌شود که آن را وارد کرده و سپس بر روی دکمه‌ی تایید کلید کنید.

در فرم تنظیمات پیام کوتاه مشخصات دریافتی از سایت مورد نظر را جهت ارتباط نرم‌افزار با سایت تکمیل نموده و آن را ذخیره کنید.

یکی از موارد استفاده‌ی پیام کوتاه در نرم افزار حسابداری حسابگر، ارسال گزارشات می‌باشد؛ برای این منظور از منوی گزارشات > پیام کوتاه > پیام کوتاه (Web Service) > ارسال پیام کوتاه از روی گزارشات، بروید.

در ابتدا قالب پیام کوتاه را طراحی کنید. برای این کار ابتدا گزارش مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه‌ی طراحی قالب پیام کوتاه کلیک ‌کنید. طراحی قالب پیام کوتاه در تمام سیستم حسابگر به طور مشابه می‌باشد.

در فرم باز شده در قسمت نام فیلد تلفن همراه، فیلدی را انتخاب کنید که در معرفی حساب مشتریان، شماره‌ی تلفن همراه را در آن جا وارد کرده‌اید که به طور معمول همان فیلد موبایل می‌باشد.

ستون نوع شرح می‌تواند دو حالت داشته باشد، چنان‌چه این ستون در حالت متن ثابت قرار داشته باشد آن‌چه که در ستون متن ثابت قرار دارد عینا در پیام کوتاه ارسال می‌گردد.

اگر نوع شرح بر روی نام فیلد گزارش قرار داشته باشد، شما می‌توانید در ستون متن ثابت، فیلدی را که قصد ارسال آن را دارید انتخاب کنید.

ستون خط جدید اگر بر روی گزینه‌ی بله قرار گیرد، ردیف بعدی از خط جدید آغاز می‌گردد در غیر این صورت در ادامه‌ی این ردیف می‌آید.

با زدن تیک جداکننده سه‌رقمی چنان‌چه متن ارسالی ما عددی باشد، سه رقم به سه رقم جداسازی می‌شود.

برخی از گزارشات به صورت پیش‌فرض در سیستم قرار داده شده است که می‌توانید نسبت به ارسال آن‌ها اقدام کنید.

چنان چه بر روی دکمه‌ی گزارشات کلیک کنید، صفحه‌ی پیش‌نمایش برای شما نمایش داده می‌شود.

برای این‌که امکان ارسال فرم‌هایی نظیر فاکتور و سند را داشته باشید، می‌بایست ابتدا یک زمانبد تعریف کنید. زمانبد، صفی از پیام‌هایی را که نیاز به ارسال آن دارید ایجاد کرده و بر اساس نحوه‌ی زمان‌بندی موردنظرتان، آن‌ها را ارسال می‌کند. برای تعریف زمانبد به منوی اطلاعات پایه > مدیریت سیستم > زمانبند بروید.

در منوی بازشده بر روی دکمه‌ی جدید کلیک ‌کنید.

در قسمت توضیحات، توضیحاتی را برای زمانبند وارد ‌کنید. در قسمت زمانبند، پیام کوتاه را انتخاب نموده و تیک فعال را بزنید.

تاریخ و ساعت شروع و خاتمه‌ی زمانبند را مشخص ‌کنید. در قسمت نوع تکرار می‌توانید چگونگی اجرای زمانبد را انتخاب کنید که حالت‌های دقیقه‌ای، ساعتی و ... قرار داده شده است که نوع تکرار جهت ارسال را مشخص می‌کند.

در فرم بازشده می‌توانید شماره‌های مورد نظر را انتخاب نموده و نسبت به ارسال اقدام نمایید.

در قسمت زمانبند گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که جهت ارسال پیامک برای یادآوری یا ارسال پیامک در ازای تغییرات سند برای هر رکورد یا هر حساب مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار حسابگر ارسال پیام کوتاه از فاکتورها است.

پس از صدور فاکتور، با کلیک بر روی دکمه‌ی پیام کوتاه صفحه‌ای باز می‌گردد که با زدن دکمه‌ی ارسال پیام کوتاه، وارد صف زمانبد شده و ارسال می‌گردد.